טיול רטוב וכייפי במימי נחל חרמון

מסלול רטוב וכייפי במימי נחל חרמון תחתון

מסלול טיול בתוך מים זורמים ובין עצים מצלים, חלקו התחתון של נחל חרמון מזמין אותנו למסלול רטוב בתוך המים הזורמים לאיטם, בין עצים מצלים וצמחייה צפופה. נעבור לצד מפל רחב וגועש, נשחה בחלקים העמוקים יותר של הנחל ונצוף במים הזורמים.

נחל חרמון הוא אחד משלושת יובליו של נהר הירדן. בחלקו העליון זורם הנחל בעוצמה ומתפתל בין קירות בזלת גבוהים, ואילו בחלקו התחתון זרימתו מתונה ונינוחה יותר

אורך המסלול כ-7קילומטר.  

אופי ההליכה: הליכה מתונה בתוך המים, חלקה מוצלת וחלקה חשופה לשמש.

בחלק מהמסלול המים רדודים ובחלקים מהמסלול גובה המים הינו כמטר וחצי, בכל מקרה חובה למגן את אלו שלא יודעים לשחות בחגורות הצלה ו/או מצופים.

מה אומרים המטיילים: ההליכה בחלקו התחתון של ערוץ נחל חרמון, הייתה רצופה בהפתעות ובריגושים. המסלול הזמין אותנו להליכה רטובה בתוך מי הנחל, הזורמים בשלווה בין עצים מצלים וצמחייה צפופה. בשילוב עם ירידה לצד מפל רחב וגועש ועם שחייה בחלקים העמוקים יותר של הנחל, התקבל מסלול נפלא לימות הקיץ ולימות

 הבניאס, או בשמו העברי נחל חרמון, הינו שמורת טבע הכוללת שפעת מים זורמים, מפלים ומעיינות, המפכים בצל עצי דולב נישאים, סבך מטפסים, שיחי חורש וצמחיית גדות נחלים וכן אוצרות ארכיאולוגיים הפזורים לאורך השבילים. נחל הבניאס הוא אחד משלושת יובלי הירדן לצד הדן והשניר (החצבאני).