הפקת ימי כיף

הפיכת שבוע העבודה ל-5 ימים מלאים בשבוע, מותירה עובדים בחברות שונות, עם מעט מאוד זמן לעצמם, עם הרבה מאוד לחץ ומשימות בעבודה ולתהליך הזה יש גם מחיר של שחיקה, של עזיבת מקומות עבודה, ועד חיפוש משרות יותר קלות או מפנקות.

אין היום עובד כלשהו (ולא חשוב באיזה תפקיד) ששב לביתו לפני השעה שבע, וזה עוד במקרה הטוב. שעות העבודה הארוכות יחד עם האתגרים של העולם המודרני וההתקדמות הטכנולוגית, תובעים מאנשים להקדיש את כל היצירתיות וההשכלה שלהם במקום העבודה, והמחיר הוא כבד.

לכן, על רקע המציאות הזה, יום כיף לעובדים הוא לא מותרות, הוא חובה. חייבים להוציא את העובדים ליום ריענון, מפגש של אחד על אחד, משחרר פתוח ולא בחדר הישיבות. מפגש בו ניתן יהיה לגלות אחד על השני כל מיני צדדים והיבטים שלא פוגשים בהם במסגרת האווירה הרשמית בעבודה.

לפתיחות כזו ויחסים אישיים יש השפעה חיובית על עובדים, על הרצון שלהם להמשיך לעבוד במקום כזה וגם על התפוקה. אנשים המרוצים ממקום עבודתם ובמיוחד מעמיתיהם לעבודה ומהאווירה במקום, לא מחליפים משרה כל כך מהר וממשיכים להיות נאמנים ומאותגרים במקום עבודתם.

אבל איך גורמים לפרץ של יצירתיות וגיבוש עובדים?

בעידן בו רוב העובדים ובעיקר בתעשיית ההייטק, יושבים מול המחשב שעות ארוכות, לא מן הנמנע שהם זקוקים לאיזה "ניעור מפתיע" כדי לגלות בעצמם חדשנות ויצירתיות חדשים. ההשקעה התובענית הזו לעיתים רבות, מונעת מאנשים להמשיך ליצור, שכן הם מאוד עסוקים בכל כך הרבה משימות, שכל מה שהם רוצים זה להספיק והרבה פעמים בגלל זה התוצרת היא בינונית. לכן מנהלים רבים כבר הבינו, שאחד הדברים שגורמים לעובדים שלהם לקבל אנרגיה, "לחדש מצברים" ולבוא עם רעיונות חדשים לעבודה, זה יום גיבוש לעובדים שכל אחד מהם יכול לקבל ממנו אנרגיה והנאה אחרים, ובלבד שהוא באמת יהיה יום גיבוש לעובדים מתוכנן ומפתיע ולא עוד סתם טיול בחיק הטבע.

יום גיבוש לעובדים שמחים

יום גיבוש לעובדים, אמור כבר בראשיתו לגרום להם, להשיל את גינוני ההתנהגות הפורמלית, ולהתחיל להסתכל זה לזה בעיניים. היום הזה צריך להיות מתוכנן, כדי לגרום לאנשים להשתחרר מהלחץ, מעצמם ומהטרדות שלהם, ולהתחיל ליהנות. זו יכולה להיות סדנת הומור, בה כולם ישתחררו בצחוק פרוע, זו יכולה להיות מסיבת ריקודים פרועה או סדנה לריקודי בטן. התוכנית עצמה חייבת להיות שוברת שגרה ומעניינת, כדי לגרום לאנשים לצאת מד' אמותיהם ולכייף. המשמעות היא שהמטרות שלשמן עושים היום יום גיבוש לעובדים הן לא המטרות שהיו בעבר. זהו איננו עוד טיול מאורגן או קפיצה לבית מלון ולבריכה, זהו יום שיש צורך להשיג בו אתגרים אנושיים כמו פיתוח יחסים בין אנשים, יצירת שיתוף פעולה על בסיס של משחק או הנאה, חוויה משותפת וגילוי הדדי של צדדים שלא נחשפים בסדר היום התובעני של העבודה.

יום גיבוש לעובדים – חידוד תכונות, ערכים ואת תחושת הביחד.

המטרה המרכזית של יום גיבוש לעובדים היא ליצור חוויה, אבל הרבה פעמים אפרופו משימות יום הכיף, מחדדים אנשים את מיומנויות הכישורים הבין אישיים שלהם, את התקשורת, היכולת שלהם לשתף פעולה, לתרום בקבוצה, לעבוד עם אחרים ולהיות חלק מקבוצה. שום סדנת עבודה עם מתודה ברורה, לא מצליחה להוביל אנשים לרמת היצירתיות ושכלול היחסים כמו יום גיבוש לעובדים, אשר באיצטלה של יום כזה מתגלה כסדנת העבודה הכי טובה בעולם.

יום גיבוש לעובדים