הרשימה שלפניכם כוללת משחקים שיוכלו לספק פעילות לימי וערבי פעילות רבים. אנחנו ממליצים לכם לבחור מבין המשחקים את אלו שמתאימים לכם ולאופי הקבוצה שלכם, הקבוצה מתחלקת לקבוצות שיוצאות לקרב ראש בראש.
רעיונות של פעילות גיבוש לחברות:
מגדל בבל
המשתתפים עומדים במעגל, בין כל שני משתתפים עובר חבל, על המשתתפים לבנות את המגדל הגבוה ביותר בזמן קצוב ללא כניסה למעגל וללא נגיעה ב"קוביות" תוך חשיבה תכנון תאום ושיתוף פעולה.
ריצה עם בלון ופיצוצו ע"י ישיבה עליו – כל משתתף מקבל בלון, על חברי הקבוצה לרוץ למטרה ולפוצץ את הבלון ע"י ישיבה עליו במהירות, לאחר שהבלון מתפוצץ יוצא הבא בתור. משחק מצחיק ומעורר.
מסירות שלא נופלות – על הקבוצה להעביר ביניהם 5 כדורים במינימום נפילות של הכדור – כל נפילה מורידה נקודה אחת.
אופן המשחק: הכדור צריך לעבור דרך כל המשתתפים פעם אחת ולחזור לראשון שמסר. דורש ריכוז ותיאום בין חברי הצוות.
"שדה מוקשים"
המטרה: להצליח ולפוצץ 5 "מוקשים" (בלונים) בעיניים מכוסות.
הביצוע: כל חברי הקבוצה עומדים מסביב לשדה המוקשים (שטח מוגדר) כאשר רק אחד מחברי הקבוצה נכנס אל "השדה" בעיניים מכוסות במטרה ולפוצץ את "המוקשים". על חברי הקבוצה לכוון אותו, (ללא מילים בעזרת כלי
הקשה שונים) בתוך שדה המוקשים על מנת שיצליח לפוצץ את "המוקשים".
במידה והוא נתקל ומפיל את המכשולים המפוזרים ב"שדה המוקשים" הוא מוצא מהמשחק ומוחלף על ידי חבר אחר מהקבוצה.
להפוך את הסדין
מטרת משחק זה היא לשפר את יכולת החשיבה והתכנון המשותף בין חברי הצוות, תוך אתגר משותף ומשעשע, שמפיג מתחים ומשפר את האווירה. בשלב הראשון, פורסים סדין גדול על האדמה, במקום בו מיועדת הפעילות
להתקיים. עם תחילת המשחק, כל המשתתפים נעמדים על הסדין, ואינם רשאים לרדת ממנו. מטרת המשחק היא להפוך את הסדין, מבלי שאף משתתף יגע ברצפה.
מופע מהסרטים
על הקבוצה לגלות מקסימום שמות סרטים בזמן קצוב – שם הסרט יועבר בעזרת פנטומימה ע"י אחד מחברי הצוות – משחק יצירתי קיצבי ומצחיק בטירוף.
מי אני?
כל משתתף כותב על פתק הרגל מוזר/ מיוחד/ הזוי /בלתי שגרתי שיש לו או פאשלה שעשה.
לדוגמה: אני נוהגת לאכול במבה עם גבינה / אני בודקת אם הדלת נעולה לפחות 10 פעמים לפני השינה וכ"ו. כל משתתף מקפל את
הפתק שלו ומניח בתוך סלסלה שהוכנה מראש. כעת על הקבוצה להוציא פתק באופן אקראי, לקרוא את ההרגל בקול רם ולנחש למי שייך ההרגל שבפתק. הקבוצה שמנחשת נכון ראשונה זוכה בניקוד.
הימלטות:
הקבוצה מקבלת סיטואציה שבה היא נמצאת בבקתה ביער על שפת אגם שורץ תנינים. ביער עצמו יש אריות, נחשים, נמרים ושלל טורפים אחרים. הקבוצה נמצאת בבקתה וצריכה להימלט משם. לרשותם עומדים אולר, חבל,
שולחן, סולם ואקדח זיקוקים.
עליהם לעבור לגדה השנייה של הנהר בכדי להינצל, יש להם 5 דקות להיערך לבריחה.
בסיום הם צריכים להציג בפנטומימה כיצד הם בורחים ומגיעים לגדה השנייה של הנהר.
משחק זיכרון כל קבוצה מקבלת דף מעיתון והיא צריכה "לחרוש אותו" ולדעת אותו פרפקט תוך 3 דקות. לאחר מכן העיתונים מוחלפים בין הקבוצות, ושוב הם מקבלים 3 דקות להכין עשר שאלות. הקבוצה שזוכרת את מירב
הפרטים ועונה על מספר השאלות הגדול ביותר היא זאת שמנצחת.
זיכרון קבוצתי
שני מתחרים ( אחד מכל קבוצה) יוצאים מהחדר. כל זוג מהנשארים בוחר תנועה מסוימת ( למשל גירוד בראש, הרמת אצבע וכו). על המתחרים לגלות מי הם הזוגות ( בדומה למשחק זיכרון הידוע אך במקום קלפים – אנשים).
זיכרון צילומי
קבוצה אחת עוזבת את החדר בזמן שקבוצה שנייה מזיזה 5 חפצים ממקום למקום בחדר. לאחר מכן הקבוצה שהייתה בחוץ נכנסת חזרה לחדר וצריכה לנחש אילו חפצים הוזזו ומאיפה לאיפה. הקבוצות מחליפות ביניהן
בתורות, והמנצחת היא הקבוצה שזיהתה הכי הרבה פרטים שהוזזו ממקומם.
מי עשה מה?
כל משתתף מקבל כוס יין
המשתתפים נשאלים שאלות פרובוקטיביות כמו, מי ניתק ללקוח בפרצוף, מי אמר שאיחר כי היו פקקים לעבודה, מי לא הגיע לעבודה כי היה לו האנג עובר מלילה קודם, מי איחר בגלל סקס טוב בלילה, וכוי.
מי שאכן עשה משהו כזה, צריך לשתות מכוס היין שלו שתי כפות ( כפות חד פעמיות).
המנצח הוא זה שהכוס שלו התרוקנה.
רצוי שאחראי הקבוצה יכין שאלות המתאימות לארגון.
הפאדיחה הגדולה:
כל אחד צריך לספר על "הפאדיחה" או "פאשלה" הגדולה ביותר שקרתה לו בעבודה או מחוץ לעבודה. לאחר שעושים סבב עורכים הצבעה על "הפאדיחה" הטובה והמצחיקה ביותר.
הפסיכיאטר
שני מתנדבים ( אחד מכל קבוצה) יוצאים מהחדר ומוכרזים כ"פסיכיאטרים ".
שאר המשתתפים מחליטים על החלפת זהויות ביניהם, לפי דפוס מסוים, לדוגמה: כל אדם מחליף את זהותו עם האדם לימינו או השלישי לשמאלו. ה"פסיכיאטרים" חוזרים לחדר ויכולים לשאול את המשתתפים שאלות כרצונם,
והמשתתפים מצדם צריכים לענות את התשובות בהתאם לדמות שאיתה החליפו זהות.
המטרה של ה"פסיכיאטרים" היא לגלות את דפוס החלפת הזהויות, ואז הוא יוכרז כמנצח.
בינגו הצפויים
בתחילת הערב המשתתפים מקבלים כרטיסיית בינגו ריקה, עליה מסומנות קוביות ריקות כמספר המשתתפים. כל משתתף כותב בכל קובייה את הצפי שלו לגבי מה שיעשו שאר האורחים במפגש, על פי היכרותו עמם. לדוגמה:
שירה תתלונן על הקור, שמוליק יבקש מהנכדים לא לצעוק, דוד יצחק ישוויץ במכונית החדשה שלו.
במהלך הערב, כל משתתף מסמן את כרטיסיית הבינגו שלו במקרה שהתחזית שלו לגבי משתתף אחר התממשה. מי שמסמן את כל הכרטיסייה צועק בינגו וזוכה במשחק.
תבחרו מה מתאים לכם ונצא לדרך